إعلان إختبار المفاضلة لطلاب و طالبات الدراسات العليا بكلية الطب عام ١٤٤٤ هـ (التعليم الطبي)

إعلان إختبار المفاضلة لطلاب و طالبات الدراسات العليا بكلية الطب عام ١٤٤٤ هـ

القسم التعليم الطبي
مكان الاختبار قاعة المحاضرات الرئيسية بالمستشفى الجامعي
الوقت

10 صباحاً - 12 ظهراً

التاريخ

13 يونيو 2023

الموقع 3 قاعة رقم : مدرج رقم
المراجع

  1. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.3109/0142159X.2013.828153
  2. https://www.engr.ncsu.edu/wpcontent/uploads/drive/1YB2KK3wLqP3EhXyYdKtE94mBJzc2rc2/Active%20Learning%20Tutorial.pdf
  3. Cauley, K. M., & McMillan, J. H. (2010). Formative assessment techniques to support student motivation and achievement. The clearing house: A journal of educational strategies, issues and ideas 83(1), 1-6.
  4. 2.Kern, D. E. (1998). Curriculum development for medical education: A six step approach. Baltimore: Johns Hopkins University Press.
  5. Davis, M. H., & Harden, R. M. (1999). Problem-based learning: a practical guide AMEE.
  6. McMullan, M., Endacott, R., Gray, M. A., Jasper, M., Miller, C. M., Scholes, J., & Webb, C. (2003). Portfolios and assessment of competence: a review of the literature. Journal of advanced nursing 41 (3), 283-294.
  7. Steinert, Y., Macdonald, M. E., Boillat, M., Elizov, M., Meterissian, S., Razack, S., ... & McLeod, P. J. (2010). Faculty development: if you build it, they will come.  Medical Education 44 (9), 900-907.
  8. Harden, R. M., Sowden, S., & Dunn, W. R. (1984). Educational strategies in curriculum development: the SPICES model.  Medical education 18 (4), 284-297.
  9. Harden, R. M. (1986). Ten questions to ask when planning a course or curriculum.  Medical education 20 (4), 356-365.
  10. Flick, U. (2018).  An introduction to qualitative research . sage.
  11. Lowhorn, G. L. (2007, May). Qualitative and quantitative research: How to choose the best design. In  Academic Business World International Conference. Nashville, Tennessee .
  12. Dagenais, M. E., Hawley, D., & Lund, J. P. (2003). Assessing the effectiveness of a new curriculum: Part I.  Journal of dental education 67 (1), 47-54.
  13. Cameron, T., McCoy, A. L., Ballard, A., Smothers, A. V., Ferguson, M. K., Stoddard, H., & Hagemann, H. (2012). Curriculum inventory standardized instructional and assessment methods and resource types.  Washington, DC: Association of American Medical Colleges .
  14. Yudkowsky, R., Park, Y. S., & Downing, S. M. (Eds.). (2019).  Assessment in health professions education . Routledge.

 

للتواصل شهد زيني 0544668889

آخر تحديث
5/23/2023 4:03:44 PM